Trending deze week: Artsen slaan alarm op TikTok!

Blueberry, peach, mango. Allemaal gezonde vruchten. Maar niet als het e-sigaret-smaakjes zijn. Artsen keren zich op TikTok tegen vapen.

Artsen keren zich op TikTok tegen vapen. Zo is Diederik Gommers een campagne  gestart die jongeren van de e-sigaret met een smaakje moet afhelpen. Vapen is niet meer weg te denken uit het straatbeeld. En dit is een probleem, want vapen is super schadelijk volgens longarts Noor Rikkers. Veel Influencers normaliseren een vape in hun TikTok video’s. Volgens artsen worden jongeren op deze manier beïnvloed en gaan ze meer vapen. Ze hebben daarom een TikTok-account aangemaakt onder de naam @ArtsenSlaanAlarm om zo zowel jongeren als  influencers te bereiken.

Geuze & Gorgels

Zo praten ook Monica Geuze en Kaj Gorgels in hun podcast Geuze & Gorgels in verschillende afleveringen over vapes en plaatsen zij fragmenten van de podcast op TikTokDiederik reageerde hierop met de vraag of zij voor de views gaan of voor gezondheid. De video’s staan nog steeds op het account, dus of Monica Geuze er iets mee gaat doen is de vraag.

Zitten er geen vitamientjes in?

De campagne werd vooral bekend doordat Monica een duet postte van de TikTok die Diederik had geplaatst die ging over haar. Dit duet zette zij op haar eigen account met als caption: OMG, blijkbaar zitten er echt geen vitamientjes in🤦‍♀️”. Ook Vic Cle plaatste een video waarin hij Diederik Gommers nadeed.

De enige die het serieus aanpakt is René Watzema. Hij werd niet alleen aangesproken door Diederik op Tiktok, maar ook in real-life in de talkshow Humberto op Zaterdag. Hij heeft de video waarin hij vapet verwijderd en dit kan je terugzien op het account van @artsenslaanalarm.

Veel bereik!

Ondanks dat er misschien lacherig op wordt gereageerd, heeft de campagne al veel jongeren bereikt. Zo heeft de video van Monica inmiddels al 1,2M views en die van Vic Cle 57,2K views.  Wij vonden het goed om te zien dat de artsen ook daadwerkelijk reageerde op de influencers die hun video’s verwijderde. Zo wordt de campagne erg persoonlijk ingestoken en creëer je een community. 

Ook goed is dat de artsen op volgers reageren die hun video verwijderen waarin een vape te zien is. Nog een manier om het account persoonlijker te maken.


 

Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie