Afgelopen woensdag werd de AMMA voor onderzoek, bekend als de Hans du Chatinier-prijs, uitgereikt aan Sanoma, DVJ Insights en University of Applied Sciences voor hun inzending 'A Brand POEM'. De enige andere genomineerde in deze categorie was de STER met Neurensics voor hun onderzoek 'Onderbewust Effectief'.
Door een fout van de AMMA-organisatie in de verslaglegging, is de prijs ten onrechte uitgereikt aan de inzending 'A Brand POEM'. De jury had namelijk bepaald dat STER en Neurensics de AMMA verdient. In een persverklaring legt MWG, de organisator van de AMMA, uit hoe dat heeft kunnen gebeuren: 'De vakkundige jury heeft haar werk goed en zorgvuldig gedaan, maar in de verslaglegging is door de organisatie een fout gemaakt. Doordat beide inzendingen van een vergelijkbare kwaliteit waren en het oordeel wisselde, heeft de verwarring over de uiteindelijke winnaar kunnen ontstaan.'
Meindert Jan Krijnsen, directeur MWG, spreekt van een 'enorme blunder'. Krijnsen: 'We kunnen niet anders dan dit nu recht te zetten. Het spijt ons zeer dat dit is misgegaan, niet in de laatste plaats omdat het gloriemoment op het podium de STER en Neurensics daarmee is ontnomen.'
De AMMA organisatie heeft besloten de terechte winnaar alsnog een AMMA toe te kennen. MWG zegt zicht te zullen inspannen om de AMMA voor onderzoek op een passende manier te overhandigen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!