De tussenstand van de voetbalwedstrijd Adidas-Nike is 3-2, aldus het FD vandaag.
Na de afloop van de achtste finales van het wereldkampioenschap voetbal hebben de twee grootmachten in sportkleding nog drie (Adidas) en twee (Nike) teams in de strijd.
De rest van de ploegen in de kwartfinale wordt gesteund door Puma, Umbro en Lotto. Het WK is voor zowel Nike als Adidas van groot belang.
Volgens Adidas is de campagne al geslaagd. De verkopen in de aanloop naar het WK verliepen al zo goed dat het bedrijf nu alle doelstellingen voor het toernooi heeft gehaald, aldus Adidas.
Adidas heeft dit jaar tot nu toe al 1,2 miljard euro omgezet met voetbalproducten.
De officiële sponsor van het wereldkampioenschap voetbal liet woensdag weten ruim 15 miljoen Teamgeist WK-ballen te hebben verkocht.
Bij het WK van 2002 verkocht het concern 6 miljoen ballen.
Drie miljoen voetbalshirts verkocht Adidas, waarvan 1,5 miljoen van het Duitse voetbalteam. In 2002 lagen deze aantallen op respectievelijk 1,5 miljoen en 250.000.
Voor het Duitse Adidas is het WK in meerdere opzichten een thuiswedstrijd. Het merk is al sinds tientallen jaren hofleverancier van de Fifa.
Het levert de wedstrijdbal en kleedt de scheidsrechters. Ook sponsort Adidas het Duitse team, dat op het WK in eigen land probeert te schitteren. Verder claimt Adidas dat het wereldwijd marktleider is in voetbalartikelen.
De Amerikanen kunnen tijdens de kwartfinale weer een slag slaan.
De kans is groot dat Brazilië de rechtstreekse confrontatie met Adidas-land Frankrijk wint. Als Portugal dan ook nog van Engeland (Umbro) wint, spelen twee Nike-teams in de halve finale.
Ten minste één Adidas-team haalt de halve finale, want zowel Duitsland als tegenstander Argentinië wordt door het merk gesponsord.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!