Waarom ga je naar Cannes?
Primair omdat de hele industrie er samen komt, inclusief onze relaties en natuurlijk potentiele nieuwe connecties. De inzendingen zijn een mooie inspiratie, maar in de praktijk merken we dat juist de gesprekken met vakgenoten ons de meest concrete inspiratie geven. Die gesprekken geven richting hoe wij als global production agency onze klanten nog beter kunnen bedienen en wat specifieke vraagstukken zijn waar zij mee zitten.
Waarover gáát Cannes eigenlijk, of waar zou het over moeten gaan?
Om het vieren van creatieve successen, het ontmoeten van mensen en vooral ook het genieten van ons mooie vak.
Naast terugkijken zou het ook waardevol kunnen zijn om specifieker trends en veranderingen in de industrie te benoemen en evt. een gezamenlijke koers te bepalen.
Waar wil je straks in Cannes in elk geval bij zijn?
De agenda ligt nog niet helemaal vast, maar ik kijk vooral uit naar het platform: “Embassy of Dutch Creativity”. Het goed dat we als Nederland steeds meer onszelf op de kaart zetten en Burst maakt dan ook graag deel uit van dit initiatief. Het is gaaf om te zien hoe een paar mensen hiervoor hun nek uitsteken (Kyra Roest, Annemieke Deering, Dinesh Sonak, Yvonne Prins en Bert Hagendoorn) en echt vanuit het grotere collectief denken.
Wat zijn je favoriete cases, zowel internationaal als nationaal?
Er zijn teveel cases om daar echt een goed beeld van te hebben, maar zelf ben ik erg gecharmeerd van een combinatie tussen hard- en software.
Een mooi voorbeeld om te laten zien waartoe je product in staat is, is de Samsung Galaxy Surfboard:
Eentje waarvan je denkt: Zo eenvoudig waarom is niemand daar op gekomen?
Uiteraard mag JWT met The Next Rembrandt hierin niet ontbreken
Hoeveel prijzen nemen ‘we’ straks mee naar huis?
Ik durf geen getallen te noemen, maar ik hoop van harte dat we zoveel mogelijk leeuwen mee richting Nederland nemen. Het blijft bijzonder dat we als relatief klein land zoveel impact kunnen hebben. Initiatieven als Dutch Digital Design beginnen steeds meer te resoneren in de markt, wat voor de hele branche ontzettend waardevol is.
In de aanloop naar Cannes Lions plaatsen we dagelijks artikelen over dit festival en zijn bezoekers. Alle artikelen lees je terug in ons Cannes Dossier.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!