Drie festivals kent het Cannes Lions in feite dit jaar: de bekende Cannes Lions (21-27 juni) die voor de 62ste keer worden uitgereikt en waarvoor 37.426 inzendingen werden ontvangen; de Lions Health (19-20 juni, tweede jaar) met 1.862 inzendingen, en de Lions Innovation (25-26 juni, eerste jaar) met 845 inzendingen.
Philip Thomas, ceo van het festival, zegt in een persbericht dat het niveau van de inzendingen een industrie laat zien ‘die gelooft in de kracht van creativiteit als een motor voor business en merken.’
Categorieën die behoorlijk gegroeid zin, zijn Creative Effectiveness, waar het aantal inzendingen verdubbelde, Film (+8 %), Branded Content & Entertainment (+18%), en Film Craft (+6%).
Minder inzendingen werden genoteerd voor Press en Outdoor.
Voor de nieuwe Glass Lion, de Lion for Change, werden 166 cases ingestuurd, waarvan 1 uit Nederland.
Aantal Nederlandse inzendingen per categorie:
Film 60
Press 36
Outdoor 44
Radio 26
Cyber 65
Direct 51
Media 83
Promo & Activation 67
Titanium & Integrated 8
Design 32
PR 45
Film Craft 51
Mobile 28
Creative Effectiveness 3
Branded Content & Entertainment 36
Product Design 7
Glass Lion 1
Vorig jaar waren er met 272 een stuk minder Nederlandse inzendingen en won Nederland 13 keer goud, een Grand Prix for Good, 1 zilveren en 2 bronzen Leeuwen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!