643 Nederlandse inzendingen voor Cannes Lions 2015

In totaal is een recordaantal van 40.133 cases ingezonden naar het 62ste Cannes Lions International Festival of Creativity.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Drie festivals kent het Cannes Lions in feite dit jaar: de bekende Cannes Lions (21-27 juni) die voor de 62ste keer worden uitgereikt en waarvoor 37.426 inzendingen werden ontvangen; de Lions Health (19-20 juni, tweede jaar) met 1.862 inzendingen, en de Lions Innovation (25-26 juni, eerste jaar) met 845 inzendingen.

Philip Thomas, ceo van het festival, zegt in een persbericht dat het niveau van de inzendingen een industrie laat zien ‘die gelooft in de kracht van creativiteit als een motor voor business en merken.’

Categorieën die behoorlijk gegroeid zin, zijn Creative Effectiveness, waar het aantal inzendingen verdubbelde, Film (+8 %), Branded Content & Entertainment (+18%), en Film Craft (+6%).

Minder inzendingen werden genoteerd voor Press en Outdoor.

Voor de nieuwe , de Lion for Change, werden 166 cases ingestuurd, waarvan 1 uit Nederland.

Aantal Nederlandse inzendingen per categorie:

Film 60

Press 36

Outdoor 44

Radio 26

Cyber 65

Direct 51

Media 83

Promo & Activation 67

Titanium & Integrated 8

Design 32

PR 45

Film Craft 51

Mobile 28

Creative Effectiveness 3

Branded Content & Entertainment 36

Product Design 7

Glass Lion 1

waren er met 272 een stuk minder Nederlandse inzendingen en won Nederland 13 keer goud, een Grand Prix for Good, 1 zilveren en 2 bronzen Leeuwen.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie