Premium

(50 jaar TvM) CFO: ‘Marketing groots laten blinken, is jarenzeventig-denken’

Het beste uit 50 jaar Tijdschrift voor Marketing. Vandaag: 3 gesprekken met CFO's.

De invloed van marketing in het Nederlands bedrijfsleven is beperkt en dreigt verder te worden gemarginaliseerd, onder meer door een versnippering van de marketingfunctie. Dit bleek uit onderzoek van Verhoef en Leeflang van de Rijksuniversiteit Groningen. Hierover publiceerde Tijdschrift voor Marketing in oktober 2007 en mei 2008. Marketing heeft twee van haar P’s verloren aan sales en finance. Tijd voor een gesprek met drie cfo’s van TNT, Transavia.com en Q-go. Hoe kijken zij tegen marketing aan?

Auteur Rob van Bodegom Beeld Lars van den Brink

In het kader van ons 50-jarig jubileum herpubliceren we komende maanden dagelijks artikelen uit Tijdschrift voor Marketing. Bekijk ze allemaal in het . Het jubiluem meevieren? Bezoek het , 1 november aanstaande.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie