Het heeft daarom vijf tips voor merken die via foto’s en beelden interactie met consumenten willen op zijn business blog gezet.
1 . Wees trouw aan je merk
Je beelden dienen een duidelijke stem en uitstraling te hebben. Wees trouw aan je merk in je uitingen, ze moeten wel bij je passen.
Goed voorbeeld volgens Instagram is lenzenvloeistofretailer @warbyparker. De beelden zijn nooit te overdreven, te gemaakt of te serieus. @warbyparker gebruikt trends op Instagram om de ‘eigenzinnige creativiteit’ van het merk te weerspiegelen.
2 . Deel ervaringen
Bied een kijk in de wereld/levensstijl die jouw merk mogelijk maakt door de ogen van de mensen die je producten en diensten gebruiken. Foto’s en video’s van consumenten gedeeld door cameramerk @GoPro zorgen ervoor dat mensen zich afvragen van welke momenten zij foto’s zouden willen maken.
3 . Zie overal schoonheid
Laat zien hoe je bedrijf/merk naar de wereld kijkt en maak het betekenisvol voor mensen. @generalelectric laat hun technologie op een indrukwekkende manier zien zegt Instagram: de grote straalmotorfabrieken, afgelegen windmolenparken. De insteek is het op beeld vastleggen van de machines en zo de symmetrie en het imposante te laten zien.
4 . Zet aan tot actie
Begin een beweging rond je merk. Of dat nu betekent dat je mensen aanzet tot het maken van foto’s tijdens het sporten (de #runfree-campagne van @nikerunning), of om lekkere yoghurtvariaties en -maaksels te maken en te laten zien, zoals @chobani deed met de #creationaday op Instagram.
5 . Ken je doelgroep
Ontdek wat mensen nu zo leuk aan je merk vinden, en ga op zoek hoe je de verbeelding van nieuwe klanten op beeld kan vastleggen. Voorbeeld is @missionbicycle die de eenvoud van zijn fietsen, gewaardeerd door de liefhebbers, overbrengt in de foto’s. @missionbicycle gebruikt de fiets en de settings zo, dat alledaagse voorwerpen kunstwerkjes worden.
Facebook cfo David Ebersman (Facebook is sinds april 2012 eigenaar van Instagram) meldde eind januari dat het aantal Instagrammers in een jaar tijd is verdubbeld. In januari 2013 waren er wereldwijd 90 miljoen maandelijks actieve gebruikers.
Instagram heeft op dit moment zo’n 1,4 miljoen gebruikers in Nederland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!