Uit meer dan 80 inzendingen koos de jury, Tim Voors (ADCN), Chester de Vries (Lemz) en Jaques Vereecken (Caviar), voor de video’s van winnaars Timon Zijderlaan, Daphne Koenen, Ewa Odugawa, Jolien Kappert en Jort Wildschut.
De briefing was ‘Breng het Concertkompas onder de aandacht en maak daarmee Het Concertgebouw nog toegankelijker.’ Met het Concertkompas kan iedere ‘leek’ de voorstelling uitzoeken die bij zijn of haar smaak past. Het uitgewerkte concept moest vervolgens vertaald worden naar een YouTube Video-ad die kan dienen als ‘skippable pre-roll’. De bijkomende vraag luidde: Hoe kan je een kijker genoeg engagen dat je langer dan 5 sec blijft kijken?
De aspecten die in de YouTube Ads absoluut moesten verschijnen waren executie en educatie. Omdat Google en JongeHonden een een unieke pitch wilden organiseren, kregen de deelnemers vier weken de tijd, in plaats van de gebruikelijke twee weken.
Wie 1, 2 en 3 gaat worden, zal bekend gemaakt worden op het Cannes Lions Festival of Creativity.
Zie hieronder de winnende werken:
‘Verkeerde voorstelling’ door Timon Zijderlaan en Daphne Koenen.
Commentaar van de jury: ‘Met humor verschillende muziekstukken verbeelden. Je bent meteen benieuwd naar de volgende.’
‘Skip de muzikanten’ door Ewa Odugawa en Jolien Kappert.
Commentaar van de jury: ‘Onverwachte insteek en interactief.’
'YouTube FilmHack: Het Concertgebouw' door Jort Wildschut.
Commentaar van de jury: ‘In een Google maps wereld kies je jouw weg naar Het Concertgebouw. Slim het Concertkompas geïntegreerd.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!