Via Goodhours bieden zzp'ers in de marketingcommunicatiesector hun diensten aan tegen sterk gereduceerd tarief aan goede doelen, stichtingen, culturele instellingen en start-ups. Het platform is een inititatief van Sanne Braam (partner The Age Of/, ex-DDB) en Annelies Engel (partner The Age Of/). Monique Houben wordt managing director.
Goodhours biedt individuele freelancers als designers, copywriters en projectmanagers, maar stelt ook teams samen voor totaaloplossingen als campagneontwikkeling en uitvoering, ook fotografen, filmmakers en producers kunnen zich aansluiten. Opdrachtgevers betalen 100 euro voor het plaatsen van een opdracht. De zzp'ers werken in eerste instantie voor 25 euro per uur. Voor het samenstellen van een team vraagt de organisatie 500 euro.
'Het is geen pitchplatform', zo benadrukt Sanne Braam. 'En het is ook niet gratis. Je wilt wel commitment: opdrachtgevers hebben een probleem dat binnen een bepaalde tijd moet worden opgelost.' Het uitgangspunt is dat zzp'ers de tijd die ze overhebben naast andere opdrachten, 'the good hours', kunnen inzetten voor het goede doel of een andere non-profitorganisatie. Start-ups lijken een vreemde eend in de bijt tussen de non-profitorganisaties. Braam: 'Het gaat om bedrijven die het het hardst nodig hebben en start-ups horen daar bij.'
Bij Goodhours hebben zich na een social launch binnen het eigen netwerk (met name marketing en communicatie) 100 zzp'ers aangemeld. De eerste opdrachten worden inmiddels gedaan. Op termijn wil Goodhours zijn expertise uitbreiden naar HR, coaching, juridische adviseurs en ICT.
Op de vraag hoe het initiatief zich verhoudt tot een creatieve marktplaats als Hubly, antwoordt Braam: 'Daar kijken we helemaal niet naar. Ons initiatief is er op gericht netwerken samen te brengen en het juiste team samen te stellen.
Goodhours is het eerste bedrijf dat voortkomt uit The Age Of/.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!