Lufthansa's nieuwste campagne Rumor Travels 'bewijst' het: Zweden is vol heerlijke blondines, in Duitsland wordt bier als water gebruikt en Frankrijk is vol geliefden die niet kunnen stoppen met zoenen.
De video's bedienen zich van voor de hand liggende stereotypen en sluiten af met de tagline "you'll never know if you don't go." Een wedstrijd op de site roept bezoekers op een eigen video in te zenden om zo onder andere twee business class tickets naar Europa te winnen. Lufthansa richt zich hiermee duidelijk op een jongere 'funseeking' doelgroep die relatief weinig last zal hebben van de lage dollarkoers ten opzichte van de Euro.
Strategisch is deze campagne een goede zet maar als de lage aantallen views op Youtube, waar de video's ook zijn gepost, representatief zijn voor de totale aantallen views dan is deze campagne geen succes. Gebruik makend van de verschillende (blog)zoekmachines vind ik weinig hits en zelfs de Amerikaanse Lufthansa site maakt maar mondjesmaat melding van deze campagne. Blijkbaar is er weinig aandacht besteed aan de 'seeding' van deze campagne waardoor het viral effect uitblijft. Gemiste kans, was dit goed aangepakt dan had er veel meer in gezeten. De video's zijn in ieder geval hilarisch!
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!