Zweden is vol heerlijke blondines

De huidige lage dollarkoers ten opzichte van de Euro is voor Europese consumenten een zegen. Goedkope cd's, hardware, software en weekendjes New York. Voor reislustigen die thuis in dollars afrekenen is de sterke Euro minder prettig. Luchtvaartmaatschappij Lufthansa, die veel Europese bestemmingen aanbiedt vanaf de Amerikaanse oostkust, communiceert daarom in zijn laatste campagne enkele typische Europese voor(oor)delen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Lufthansa's nieuwste campagne 'bewijst' het: Zweden is , in Duitsland en Frankrijk is vol geliefden die .

De video's bedienen zich van voor de hand liggende stereotypen en sluiten af met de tagline "you'll never know if you don't go." Een wedstrijd op de site roept bezoekers op een eigen video in te zenden om zo onder andere twee business class tickets naar Europa te winnen. Lufthansa richt zich hiermee duidelijk op een jongere 'funseeking' doelgroep die relatief weinig last zal hebben van de lage dollarkoers ten opzichte van de Euro.

Strategisch is deze campagne een goede zet maar als de lage aantallen views op Youtube, waar de video's ook zijn gepost, representatief zijn voor de totale aantallen views dan is deze campagne geen succes. Gebruik makend van de verschillende (blog)zoekmachines vind ik weinig hits en zelfs de Amerikaanse Lufthansa site maakt maar mondjesmaat melding van deze campagne. Blijkbaar is er weinig aandacht besteed aan de 'seeding' van deze campagne waardoor het viral effect uitblijft. Gemiste kans, was dit goed aangepakt dan had er veel meer in gezeten. De video's zijn in ieder geval hilarisch!

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie