Als voorzitter van NIMA B2B ben ik heel blij dat MarketingOnline een kanaal heeft vrijgemaakt voor B2B. Want binnen Nederland hebben we niet veel kanalen die zich hieraan wijden.Een vakportal die bovendien in responsive design is, kom daar maar eens om bij de honderden, wat zeg ik, duizenden websites over B2B waar je vandaag terecht kunt.
Tot nu toe waren we vooral aangewezen op het afstruinen van blogs van individuele professionals of van buitenlandse partijen. Met regelmaat krijg ik de vraag welke ik zelf als inspiratiebron gebruik.
Laat ik een paar voorbeelden noemen. Waarbij ik zowel bronnen op het terrein van marketing als dat van sales noem. Want in B2B kun je geen marketing doen zonder sales en geen sales zonder marketing (het wordt hoog tijd dat we dit kunstmatige onderscheid voorgoed uit de wereld helpen).
Sommige bronnen die ik suggereer zijn zelf commerciële partijen die hun diensten aanbieden en en passant hun kennis verspreiden (of heet dat soms content marketing?). Voor de goede orde wijs ik erop dat ik geen aandelen heb in deze bedrijven en dus geen commercieel belang bij het aanprijzen ervan. Go check it out:
spotOnvision, misschien wel het enige Nederlandse bureau dat én 100% B2B doet én alles afweet van digital marketing technieken in deze markt. Niet minder belangrijk: spotONvision organiseert sinds jaar en dat het enige echte B2B-congres dat Nederland rijk is: het B2B Marketing Forum.
Edwin Vlems, marketing manager van MCB, fervent blogger op tal van fora over onderwerpen als inbound marketing (ben ik het vrijwel altijd mee eens) en content marketing (ben ik het niet altijd mee eens)
Jochem Koole, social business strateeg die zijn sporen heeft verdiend bij Deloitte Nederland en die je nu zelf kunt inhuren als je dat wil
The Sales Blog van S. Anthony Iannarino, een Amerikaanse sales coach. Soms erg Amerikaans, soms erg leerzaam en soms allebei.
Maureen Blandford, Lead Revenue Strategist (mooie titel!) bij MindTime Group blogt bepaald niet iedere dag, maar dat maakt haar inzichten niet minder relevant. Lees vooral ook deze post van haar.
Ronald Velten, Marketing Director Mid-Market Europe van IBM mag in deze lijst niet ontbreken. Laat zich het beste volgen via zijn ontembare stroom van twitterberichten via @ronaldvelten
Voor alle duidelijkheid: het bovenstaande is verre van een uitputtende lijst. Voel je dus niet persoonlijk aangesproken als ik je er niet in heb opgenomen….
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!