De campagne, die 3 jaar gaat duren, is erop gericht dat kinderen hun ouders moeten opvoeden om minder warm water te verbruiken. Kinderen kunnen etiketten ontwerpen voor shampoo- en douchegelflessen, met daarop een oproep voor hun ouders om korter te douchen.
Unilever riep voor de gedragsveranderingcampagne de hulp in van het Wereld Natuur Fonds (WNF) en de Missing Chapter Foundation (MCF) van prinses Laurentien.
Drinkwaterbedrijf Vitens, energieleverancier Eneco, duurzaam communityplatform Nudge en onderwijsuitgever Zorn haakten in 2013 aan als partner, begin 2014 deden StayOkay, Vewin en Enexis hetzelfde.
Unilever zegt op dit moment te praten met andere potentiële partners. De partijen willen met de driejarige warmwaterreductiecampagne consumenten ervan overtuigen dat hun keuzes het verschil maken.
De FMCG-gigant meldt in zijn duurzaamheidsmagazine de resultaten na 1 jaar: inmiddels doen meer dan 260 scholen mee met de campagne.
Meer dan 7.000 kinderen hebben in 2013 een etiket gemaakt voor een fles douchegel of shampoo met een oproep aan hun ouders om korter te douchen. Hiermee zijn meer dan 30.000 mensen bereikt.
De etiketten zijn hier te bekijken.