Maar...First things first,
Crid Yu, vice president en managing director bij advertentienetwerk InMobi, verwoordde dit als volgt: "Mobile heeft het potentieel om een gebruiker te raken bij elk aspect van het leven". Dit zei hij in een recent ClickZ artikel.
Daarnaast zei Yu "Mobile is overal, we gebruiken het in bed". Ikzelf maak mij hier ook schuldig aan. Yu heeft een punt. Neem nou je eigen mobiele gedrag. Mobiel is allang niet meer alleen bellen maar ook luisteren naar “ouderwetse” radio via een app, foto’s maken van een gerecht om dat te delen of binnenkort zelfs betalen.
Still interested?
Ik kan beamen dat mobile overal is en nog meer potentie heeft, mede door de multichannel "lijm-achtige" eigenschappen. Uitsluiten van traditionele marketingkanalen en kiezen om een mobile first strategie te hanteren is een ondermijning van de kracht van de gevestigde orde.
Email, print, online, tv en andere media blijven essentiële marketingkanalen onafhankelijk van mobiel. Er kan door elke media van worden geprofiteerd, maar ze hebben elk verschillende rollen en een mobiele strategie moet niet voor de een meer prioriteit hebben dan voor de ander.
Kortom in plaats van een mobile first strategie, waarom niet denken aan een mobile always strategie?
En om nog even terug te komen op Albert, de eerste aap in de ruimte. Die overleefde de raketlancering, maar hij stierf op impact. Het gebeurt maar al te vaak….
MobileMarketing.nl 2013
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!