Adverteren op Instagram
Afgelopen woensdag klonk dan eindelijk het startschot voor adverteren op Instagram in Nederland.
Unilever trapte af met een gesponsord bericht van Hellmann’s. Het bedrijf probeerde Instagrammers met een visueel smakelijk plaatje te inspireren om zelf #foodporn te maken. Met een lekker likje Hellmann’s mayo natuurlijk.
Helaas viel de advertentie niet bij alle Instagram gebruikers in de smaak. 'Mensen ontzettend saaie content opdringen (via Instagram) is geen businessmodel en wekt precies het tegenovergestelde op van wat jullie waarschijnlijk in gedachten hadden (…)'; aldus een gebruiker die een zure nasmaak overhield aan de confrontatie met de ad. Ach ja, het is moeilijk om iedereen tevreden te houden. Zelf vinden wij het adverteren op Instagram wel naar meer smaken!
Om onze honger te stillen hebben we alvast een paar mooie campagnes uit het buitenland verorberd. Zie onderstaand pareltje. Nom nom nom, dat is toch Genieten. Wij kunnen niet wachten op de visuele hoogstandjes die we de komende tijd ongetwijfeld gaan tegenkomen!
Internettoegang als eerste levensbehoefte
Maestro Mark heeft tijdens de VN-top over ontwikkelingssamenwerking gepleit voor het belang van universele toegang tot internet. Tijdens een ontroerende speech maakte hij bekend dat Facebook gaat samenwerken met de Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de VN om vluchtelingenkampen te voorzien van internettoegang. We wisten al dat Mark tot veel in staat is, maar we hadden niet verwacht dat hij de piramide van Maslow persoonlijk op zijn kop kon zetten. Is toegang tot Facebook de nieuwe basisbehoefte? De storing van afgelopen vrijdag toont wel aan tot hoeveel problemen een gebrek aan Facebook kan leiden. In deze donkere tijden grepen veel mensen terug op het bijna vergeten medium Twitter en deelden lief en leed met #facebookdown.
Deze tweet vat treffend het grootste probleem van de Facebook storing samen.
Al hebben de foodies natuurlijk ook zo hun eigen problemen.
Iemand is er dan ook van overtuigd dat het noodnummer veel gebeld zal worden.
Wellicht toch niet zo’n gek idee van Mark, dat internettoegang tegenwoordig de eerste levensbehoefte is.
Word filmster op Facebook
Altijd al gedroomd van een leven als filmster? Start getting excited, want jouw dromen worden werkelijkheid! Binnenkort is het namelijk mogelijk om een filmpje in te stellen als profielvideo. Het werd ook hoog tijd dat er een beetje beweging in de profielfoto kwam. Terwijl Facebook wekelijks met wereldschokkende updates komt, bleef de profielfoto als een rots in de branding staan. Echt zó 2004.
Twitter in identiteitscrisis
Facebook lijkt misschien de ene na de andere metamorfose te ondergaan, maar het social medium met een échte identiteitscrisis is Twitter. Met uitzondering van #facebookdown tweet bijna niemand meer. Het medium is dan ook druk bezig met nieuwe functies om meer gebruikers te trekken, en het platform zo interessant te houden voor adverteerders. Sinds afgelopen week wordt er virtueel gefluisterd dat Twitter de limiet van 140 tekens los wil laten. Zullen we in de toekomst met nostalgie terugdenken aan de korte berichtjes die nog uit het SMS-tijdperk stamden, of houdt Twitter vast aan hun handelsmerk? De tijd zal het leren. N0g ff w8en duz.
Van social je beroep maken?
Alle social media tijgers opgelet! Wil jij van social je beroep maken? Dan kun je nu op jacht naar een vette baan op De Beste Social Jobs. Opgericht door de eindbazen van De Beste Social Media, dus succes (bijna) gegarandeerd.
Of je nu een baan zoekt, of er al een hebt; het is nu eerst tijd voor weekend! Het schijnt prachtig weer te worden, dus onze eerste levensbehoefte dit weekend is: het terras!
Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!