Samen met twee studievrienden van Bedrijfs- en Consumentenwetenschappen richtte Thijs Verheul United Wardrobe op.
Op United Wardrobe koop je of bied je veilig en direct kleding aan uit het modieuze spectrum. De nadruk ligt op fashion en vintage, voor vrouwen tussen de 14 en 45 jaar –maar ook de heren worden zeker niet vergeten. Thijs: “Wie modegevoelig is, kijkt altijd naar wat anderen dragen. Je eigen stijl delen door te laten zien wat je in je kledingkast hebt, dat is waarin United Wardrobe zich onderscheidt.”
Lekker snuffelen, zoeken en chatten
Met de nieuwe winkelbeleving bouwt United Wardrobe aan een hechte fashioncommunity. Thijs: “Het blijkt heel inspirerend om door andermans planken heen te snuffelen. Het maakt nieuwsgierig. Je kunt per gebruiker zoeken, je favoriete aanbieder volgen, vragen om meer foto’s, bieden, of een lijst van favorieten opstellen. Zo willen we leukere en minder anonieme ervaringen bieden dan op andere digitale marktplaatsen.”
Slechte ervaringen
“Een vriendin die veel kleding via Marktplaats, eBay en Facebook-verkoopgroepen kocht had dikwijls slechte ervaringen. Zoeken bleek lastig, doordat veel kleding onder dezelfde noemer staat. Bovendien ontving ze sommige aankopen niet, terwijl ze wel betaald had. Of bij ontvangst zag het product er totaal anders uit dan op de foto.” Dat was de directe aanleiding om United Wardrobe te lanceren.
Geen teleurstellingen
United Wardrobe voorkomt teleurstelling, met een paar simpele ingrepen. “We keuren alle advertenties zodra ze op de website staan. Namaakspullen worden direct verwijderd. We vragen om goede kwaliteit foto’s bij daglicht. En we fungeren als tussenpersoon bij betalingen. Pas als de koper het artikel heeft ontvangen, krijgt de verkoper het geld. Alles moet geregeld zijn binnen vijf werkdagen – anders houdt het op”.
Een app voor meer transacties
Het verdienmodel van het platform zit ‘m in de transactie. Aan afnemers van kleding vraagt United Wardrobe € 1,99 bemiddelingskosten en aanbieders staan 10% van hun prijs af aan de site. Thijs: “Platforms als Bol.com en Amazon.com rekenen minimaal 15 en maximaal 40%. Zij hebben een magazijn af te betalen.” Alle inkomsten steekt United Wardrobe direct in ontwikkeling, en, op termijn, in onderhoud. Dé ontwikkeling is momenteel de lancering van een app. “We weten dat van de honderdvijftig dagelikse transacties 40% telefonisch gaat, en dat onze website niet optimaal is voor mobiel gebruik. De app moet meer transacties gaan genereren.”
Aantal bezoekers verdubbeld
De voornaamste concurrent blijft Marktplaats. Thijs: “Zij zijn de grootste en hebben het grootste marketingbudget. Momenteel verdienen zij het meeste aan auto-advertenties. Met een actieve kledingcampagne zouden ze het meest in ons vaarwater komen te liggen.” Thijs ziet het zonnig in voor United Wardrobe. “Sinds we meedoen aan de Accenture Innovation Awards is de sneeuwbal hard gaan rollen. Anderhalve maand geleden hadden we nog 15.000 unieke gebruikers. Nu zijn dat er 30.000. Voorwaarts gaan we, om volgend jaar de grootste speler van Europa te zijn.”
United Wardrobe heeft inmiddels meer dan 2500 stemmen voor de Publieksprijs van de Accenture Innovation Awards ontvangen, en bezette in de afgelopen twee weken de koppositie als publieksfavoriet. Vind jij ook dat United Wardrobe de Publieksprijs moet winnen? Breng dan hier je stem uit!
Op 14 november weten we welke deelnemer de voorkeur heeft van het Nederlandse publiek en de Blauwe Tulp mee naar huis mag nemen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!