Unilever heeft vandaag drie halve pagina's in de dagbladen om één ding duidelijk te maken: zijn belangrijkste klant Albert Heijn heeft het echt helemaal mis door te denken dat zijn huismerken beter zijn.
Unilever beeldt het AH-huismerk af en zet zijn eigen A-merk er naast en betoogt: "Ah, we gaan vergelijken?"
En dan natuurlijk het verhaal dat Calvé Pindakaas, Sun Extra power vaatwastabletten en Robijn wasverzachter véééél beter zijn dan het AH-huismerk.
Want: 'Wij hebben een heel team van experts in dienst, die dag in dag uit, bezig zijn om onze tabletten te verbeteren. Natuurlijk vinden wij het goed dat er een alternatief is. Maar beter? Die vergelijking durven wij best aan'.
Opmerkelijk, want normaal pakt Unilever retailer AH met fluwelen handschoenen aan.
AH is immers voor de Unilevermerken toch het belangrijkste afzetkanaal. Kennelijk is de actie waarbij AH in een blinde test in de winkel het eigen huismerk naast het A-merk zet en mensen zelf laat oordelen welke merk het beste voor de beste prijs is, in het verkeerde keelgat geschoten.
Grappig dat Unilever toch weer naar het massamediale antwoord grijpt.
Ze hadden natuurlijk gewoon voor de AH-winkels moeten gaan staan met het aanbod om het huismerk om te ruilen voor een echt A-merk.
Of ze hadden een AH-hate-site kunnen opzetten waarin teleurgestelde gebruikers van de huismerken hun gal spuwen. Of ze hadden....
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!