Daarmee is DM het op twee na grootste mediumtype na televisie en dagbladen. Dit blijkt uit de nieuw opgezette registratie van de bruto mediabestedingen voor direct mail door Nielsen Media Research in samenwerking met TPG Post.
Het is voor het eerst dat er nu ook inzicht is in de bestedingen voor direct mail. Voor het eerst is het ook mogelijk om een vergelijking te maken met andere mediumtypen. En is inzicht mogelijk in de volledige medi-amix van adverteerders.
Bij het analyseren van de bruto mediabestedingen van direct mail kan onderscheid gemaakt worden naar druk & handlingskosten en verspreidingskosten.
Uit een analyse over de afgelopen 12 maanden gebaseerd op de nieuwe registratie van DM blijkt dat de druk & handlingskosten ruim tweederde bedroegen, de verspreidingskosten bedroegen bijna eenderde.
De branches Retail (o.a. warenhuizen en mailinghouses) en Financiële Dienstverlening zijn met respectieve-lijk ? 98,7 miljoen en ? 70,4 miljoen de 'big spenders' binnen direct mail.
Voor beide geldt dat rond de 75 procent van alle mailings is gericht op consumenten. Voor alle branches geldt dat er gemiddeld 60 procent van het direct mail budget is gericht op consumenten en 40 procent op de zakelijke markt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!