Chips- en zoutjesfabrikant Lay’s gaat de komende drie weken bij supermarkten op diverse plekken in Nederland laten zien, dat er verschil is tussen Lay's en huismerkchips.
Er wordt een grote Lay's actiecaravan voor de lokale supermarkt geparkeerd, en dan kunnen consumenten hun zojuist gekochte zak chips van een huismerk - of een ander merk - inruilen tegen een zak echte Lay's chips.
Unilever doet het via de media in een campagnewaarin de A-merken gepromoot worden, want die zijn toch echt wel beter dan de huismerken.
Ook Lay's vindt: er is wel degelijk verschil tussen het ene merk chips en het andere. Tijdens de actiedagen worden ook kartonnen kaartjes uitgedeeld waarop staat: 'Als je geen Lay's kiest, kun je net zo goed deze kaart opeten!'
Cindy Tervoort, marketing directeur voor Lay's in Nederland, legt uit: " We gaan ook de woonwijken in, om bij de mensen thuis zakjes Lay's chips uit te delen. En het is dan super om te zien dat iedereen onze actie erg waardeert!"
Iedereen? Dat lijkt me nu juist weer iets te veel van het goede. In het kader van de obesitas-discussie is het uitdelen van chips nou weer een stap te ver.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!