Maar liefst 23 projecten dongen mee naar de Communicatieprijs Nijmegen. Zo’n 150 bezoekers kwamen af op de prijsuitreiking donderdagavond op de Novio Tech Campus in Nijmegen. Ook burgemeester Hubert Bruls was aanwezig.
Beste communicatieproject
De vijf beste projecten mochten zich gisteravond nog één keer presenteren. Een vakjury koos uiteindelijk ‘Sterke Verhalen uit de Wolfskuil’ als beste communicatieproject. Nieuwe bewoners interviewden oude bewoners over de verhalen uit de wijk. Dat resulteerde in een stripboek met diezelfde verhalen.
Publieksprijs en innovatieprijs
Daarnaast mikten de inzendingen op de innovatieprijs en publieksprijs. Voor de publieksprijs kon voorafgaand aan het evenement online worden gestemd op alle inzendingen. Ruim 2.000 mensen brachten een stem uit, waar een topvijf uit rolde. Zowel op sociale media als op de avond zelf werden deze vijf projecten in korte filmpjes in het zonnetje gezet. Na een nek-aan-nekrace koos het publiek uiteindelijk ‘Boek op de Bank’, een nieuw literair festival in Nijmegen. Burgemeester Hubert Bruls reikte de publieksprijs uit.
Thema innovatie
Het thema van dit jaar was innovatie. Daarom werd uit alle inzendingen ook het meest innovatieve project gekozen. Dat was de Glass Guide van TakeTwo/Masc en Bliss. Een toeristische toer met Google Glass in Noord-Limburg.
De Communicatieprijs Nijmegen werd dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. Het is een initiatief van de Communicatiekring Nijmegen.
Op de foto: het winnende team van ‘Sterke verhalen uit Wolfskuil’.
FOTO: MATHIJS HANENKAMP
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!