Op de afgelopen Mobile World Congres in Barcelona zagen we wederom dat alle devices in ons huis “connected” worden. Een mooi voorbeeld daarvan is het bedrijf Berg Cloud. Deze Engelse start-up is een aantal jaren geleden begonnen met de ontwikkeling van de Little Printer. Een paar techneuten met een idee hebben dit prachtig uitgewerkt. Dit kleine printertje dat direct aan het internet verbonden is en via een App aangestuurd kan worden is nu uitgegroeid tot boegbeeld van het bedrijf en wordt inmiddels ook in vele B2B toepassingen ingezet. Bergcloud is inmiddels uitgegroeid tot cloud service provider en is met een volgend connected device bezig: De connected wasmachine, Cloudwash genaamd.
Deze voorbeelden laten wederom zien dat langzamerhand alle devices in ons huis aan elkaar gekoppeld worden. Zo zijn er op Youtube meerdere voorbeelden te zien dat vlakke oppervlakken in ons huis voorzien zullen worden van touchscreens. Dat je tijdens het tandenpoetsen in je spiegel ook de file informatie en nieuws headlines te zien krijgt. En dat je koelkast automatisch bij houdt wat erin en eruit gaat en dit weergeeft op het display op de koelkast. Vervolgens kan je met één druk op de knop weer een bestelling plaatsen en wordt dit de volgende dag geleverd.
Wat biedt dit voor marketing kansen? Met deze ontwikkeling wordt het mogelijk nog directer in beeld en in huis te komen bij je doelgroep. Als de koelkast registreert dat de melk bijna op is, word ik dan verleid met een aanbieding van een ander zuivel merk dan dat ik normaal koop?
Belangrijkste wat mij betreft, en we horen deze term vaak, relevantie!!
Met de wearables wordt een belangrijke stap gezet maar we staan nog maar aan het begin van deze verdere intensivering van digitale interactie en verdere groei van connected devices.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!