Ryanair pompt marketingbudget op voor charmeoffensief

Ryanair gaat zijn marketingbudget verdrievoudigen naar €36 miljoen euro voor een merkcampagne. Daarmee wil het duidelijk maken dat het tegenwoordig wel aardig voor klanten is.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De luchtvaartmaatschappij zal daarbij de focus verleggen. Voorheen communiceerde Ryanair vooral dat het de goedkoopste was, tegenwoordig wil het ook de verbeterde klantenservice , punctualiteit en gezinsvriendelijkheid over het voetlicht brengen. Dat meldt MarketingWeek. ‘We doen hetzelfde als Ikea , Lidl en Aldi&; zei Ryanair-topman Michael O’Leary gisteren op een conferentie. &;Zij werden groot vanwege hun lage prijzen, maar maken nu reclame met kwaliteit.’ O’Leary vertelde verder dat Ryanair &;niet alleen wil dat mensen met ons vliegen vanwege de lage prijs, maar ook omdat ze ons graag mogen.’

Bugger off

Volgens O&;Leary is Ryanair altijd al aardig tegen mensen is geweest door ze lage prijzen te bieden. ‘Maar in ons oude model zeiden we: “If you don’t like it bugger off”. Nu bieden we ze de kans een andere stoel te boeken, als eerste van het vliegtuig te kunnen of snel door de security te mogen.’ Voor de nieuwe campagne wordt in april een website gelanceerd en  zullen er later waarschijnlijk tv-commercials worden uitgezonden met de nieuwe positionering van Ryanair.

Ryanair heeft te maken met toegenomen concurrentie van prijsvechters als EasyJet.  De luchtvaartmaatschappij rapporteerde een verlies in het derde kwartaal.

 

Op de foto: Ryanair-topman Michael O’Leary samen met stewardessen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie