Rai Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl gepresenteerd en zijn naam veranderd van Amsterdam Rai in Rai Amsterdam.
De nieuwe huisstijl wordt gebruikt sinds de opening van het Amtrium vorige week, een nieuw gebouw waarin beurs-, congres- en kantoorfunctie verenigd zijn. Centraal in de nieuwe huisstijl staat het rode Rai-logo.
De huisstijl is ontwikkeld door DBOD. De visuele identiteit is volgens Rai Amsterdam aangepast aan de grafische eisen van de 21e eeuw, en is standaard voorzien van het onderschrift Amsterdam en omhuld met een nieuwe huisstijl.
De implementatie van de nieuwe huisstijl wordt gefaseerd doorgevoerd. Hoewel de in het oog springende elementen direct worden vernieuwd, zal het blauwe Rai-logo pas eind 2016 definitief verdwenen zijn. De logo-invoering is ook van invloed op de naam: Met de introductie van de nieuwe huisstijl is ook de naamvoering formeel gewijzigd.
Vanaf 1 juni 2015 heet de organisatie Rai Amsterdam (in plaats van Amsterdam Rai), eenvoudigweg ‘omdat Rai in het logo boven Amsterdam staat’.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!