Ok, wielrennen, dat was het dus niet. Rabobank kapt ermee. Zestien miljoen euro per jaar valt binnenkort vrij. Het cynisme rondom Rabobank op twitter bereikt momenteel hoogtepunten (‘krijg ik nu een hogere rente?’), maar de communicatieafdeling kan niet anders dan vooruit kijken. Waar moet je als min of meer beschaafd bankenmerk nu je geld insteken? En met welk doel?
Wielrennen is ooit door Rabobank uitgekozen omdat de top van toen wel van fietsen hield. Later werden daar talloze argumenten aan toegevoegd. Maar sponsoren begint altijd met de liefhebberij van de top.
Ik denk niet dat ik er ver naast zit als bij Rabobank niemand weet hoe het nu verder moet. Hockey? Voetbal? Paardensport? Overal doet Rabobank al iets, maar waar kun en wil je nou écht mee opvallen? Met de ‘basis’ in de sport, de amateurs, of met de zichtbare top, alwaar in welke tak van sport dan ook ellende op de loer ligt. Kijk naar Aegon dat vorig jaar met het zweet op de rug moest toezien hoe een legertje proleten zichzelf liet gaan op bestuursniveau bij Ajax.
Wat is nou én veilig (qua reputatie) én trekt immens veel positieve aandacht? Zeg maar net zo veel als Redbull met Felix Baumgartner.
Mijn voorstel is: Feyenoord. Totdat er een betere suggestie volgt, ga ik er vanuit dat Feyenoord die zestien miljoen voortaan krijgt overgemaakt.
Wat vindt u? Moet Rabobank wederom zwaar inzetten op sponsoring? En zo ja, wat?
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!