PR-drama voor Puma, scheurende shirts een hit op sociale media

Nog nooit zoveel social buzz om het merk dit jaar

Afgelopen zondag zond de NOS  de wedstrijd Zwitserland - Frankrijk uit. De wedstrijd was niet heel best en dat waren de tenues van de Zwitsers ook niet. Het een na het andere shirt van de Zwitsers scheurde. Het leek meer op inpakpapier dan een voetbalshirt. 

Voor de shirtsponsor Puma was dit een rampzalige avond. Alleen in Nederland al hebben er 2,3 miljoen mensen naar deze wedstrijd gekeken en gezien hoe het er aan toeging met de shirts. 

Condooms

Tijdens en na de wedstrijd ging het ook op sociale media direct over de kwaliteit van de shirts. Dit werd aangewakkerd door de opmerking van sterspeler . Hij gaf aan dat hij hoopte dat Puma geen condooms maakt. 

Als slechte reclame ook reclame is dan was het wel een hele goede week voor Puma. Afgelopen week was namelijk het record in online volume rondom het merk van dit jaar, in ieder geval in Nederland. Met een potentieel bereik van 10,3 miljoen toch geen slechte score. 

Als reactie op de staat van de shirts zegt Puma het volgende; er is een fout ontstaan bij het productieproces van een kleine oplage shirts (alleen die van Zwitserland).

Het zou komen omdat er beschadigde garen zijn gebruikt en dat heeft geleid tot zwakkere shirts. Het zal bij Puma in de rapportages waarschijnlijk onder worden gebracht als &;het shirtdebacle&;. Misschien dat ze in de aankomende dagen er nog iets positiefs/creatiefs van kunnen maken in de communicatie.

Statistieken en grafiek komen uit Buzzcapture

Beeld: Still van

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie