Het portal is bedoeld voor OEM-klanten van Philips Lightning die toepassingen maken voor binnen- en buitenverlichting. De informatie die zij nodig hebben om producten te bestellen, was voorheen alleen beschikbaar via de accountmanager. Philips schakelde internetbureau TriMM in om dit proces efficiënter te laten verlopen en meer aandacht te schenken aan klantcontact. Het bureau ontwikkelde My Technology Portal.
Functionaliteiten
In het portal kan de klant samples aanvragen, bestellingen plaatsen en zien welke productlanceringen op de planning staan. Ook kunnen klanten technische informatie opvragen en direct vragen stellen aan de accountmanager.
Award
Marc Woesthuis, directeur van TriMM: 'Ik denk dat we samen met Philips een portal hebben gebouwd die ervoor zorgt dat klanten een persoonlijk gevoel houden bij het contact met het bedrijf. Want een klant die zich alleen gelaten voelt in een nieuwe maar onpersoonlijke interface, blijft niet lang klant. Deze award is een mooie erkenning voor onze gezamenlijke inspanningen.'
De Marcom Awards worden toegekend door de Association of Marketing and Communication Professionals. Aan de competitie deden 6500 deelnemers uit zeventien verschillende landen mee. Alle winnaars zijn hier te vinden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!