Met alle aandacht voor de ondergang van DSB, moeten we ook de media niet vergeten.
Het ANP is te rade gegaan bij Nielsen en heeft uitgezocht wat DSB de laatste tijd zoal in de media spendeerde voor al die leen-merkjes.
Dit jaar gaf de DSB Groep tot en met de maand september bijna 30 miljoen euro uit aan reclame. In heel 2008 was dat bijna 69 miljoen euro, zo blijkt uit Nielsen-gegevens.
De DSB Groep, met onder andere Postkrediet, Lenen.nl en Becam, was in de eerste negen maanden van dit jaar goed voor 0,7 procent van alle mediabestedingen van adverteerders. Over de eerste negen maanden van 2008 was dat zelfs 1,2 procent.
De bestedingen zijn dit jaar al flink teruggeschroefd. Zo werd in de eerste negen maanden vorig jaar nog ruim 52,5 miljoen euro uitgegeven, tegen 29,7 miljoen euro over dezelfde periode dit jaar.
Vergeleken met andere financiële instellingen is DSB een forse adverteerder. Van de totale mediabestedingen van financiële instellingen neemt DSB eenvijfde voor zijn rekening, op televisie 35 procent.
Het gaat in alle gevallen wel om bruto-mediabestedingen. Nielsen rekent met tarieven zoals die op de tariefkaarten staan, dus zonder kortingen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!