Zonnebrandmerk Nivea Sun wil ouders en kinderen aanmoedigen zich goed in te smeren tegen de zon. Dat doet het merk met een campagne tijdens de eerste paar zonnige dagen van 2018.
De actie begint woensdag op sociale media en blogs die gericht zijn op de doelgroepen moeders en kinderen (bureau: RIDE). Een van de doelen is zoveel mogelijk aanmeldingen voor de Nivea Zonkracht Alert, een Whatsapp-dienst die je eraan herinnert dat het tijd is om je in te smeren.
Whatsapp-dienst
Op dagen met een zonkracht UV-index van 5 of hoger krijg je ’s ochtends via WhatsApp een bericht ter herinnering om je in te smeren. Om de Zonkracht Alerts te ontvangen voeg je 06-57622911 toe aan je contactpersonen en stuur je een WhatsApp-berichtje met ‘NIVEA AAN’.
Vrolijk lied
Verder maakten creatief bureau Ride en de Babette Labeij Music Academy het insmeerlied met de titel ‘Elke Mooie Dag’. Het is een vrolijk lied met een dansje waarmee kinderen spelenderwijs het belang van goed insmeren kunnen leren.
Brandmanager Kiki Crijns van Nivea Sun: 'Bij het lied hoort een videoclip met ‘insmeerroutine’. Zo leren kinderen niet alleen wanneer en waarom ze moeten insmeren, maar wordt het insmeren ook een leuke activiteit.'
Credits
Klant: NIVEA SUN (Beiersdorf)
Verantwoordelijk bij klant: Kiki Crijns, Sophie Plender-Janse, Ivo Wesemann
Bureau: RIDE
Creatie: Pim de Graaff & Lee Plaschek
Account: Sander van de Weijer, Fiona Jacob
Productiebedrijf: RIDE Motion
Producer: Fiona Jacob
Director: Lee Plaschek
D.O.P: Roy van Egmond
Edit: Robin Vrachtdoender
Post-productie: RIDE Motion
Muziek: Babette Labeij Music Academy
Mediabureau: Wavemake
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!