De eerste mailing ging in een aantal van 9.000 uit: 'Reclameduiven heeft de beschikking over een groot aantal speciaal getrainde duiven, die klaar staan om al vliegende uw boodschap bij uw doelgroep onder de aandacht te brengen', staat in de brief, die 'Reclameduiven' als afzender meldt.
'Via lichtgewicht spandoeken is het mogelijk om teksten tot wel 18 tekens achter onze duiven te binden, zonder dat zij hier enige hinder van ondervinden', gaat het verder.
'Zij zullen vervolgens in grote groepen tegelijk los worden gelaten in de stad van uw keuze. De duiven kunnen ook langs het raam van een bepaald adres vliegen of samples uitdelen. Doelgroepgericht en uiterst effectief. Vraag dus snel een offerte aan en u kunt ze morgen al zien vliegen'.
Niet meteen de dieren- of vogelbescherming bellen. Want het betreft een actie van het vaktijdschrift AdfoResult.
Dit vakblad nam onlangs concurrent Incentive over en deze titel had in zijn bestand 9.000 abonnees, die het blad gratis kregen. De Adformatie Groep wil deze abonnementen overzetten naar AdfoResult en heeft ze dus aangeschreven met deze actie.
Na de eerste mailing volgde een brief met uitleg en de mogelijkheid tot een abonnement op AdfoResult.
Ik zag dat ReclameWeek het bericht over 'de duiven als medium' had opgenomen. Als nieuwsbericht.
De actie is bedacht door twee jonge creatieven: Stef&Yona.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!