Nederlandse marketeers kiezen KLM als grootste marketingheld

95-jarige stoot Apple (zachtjes) van de troon.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ieder jaar vragen we het aan de Nederlandse marketingbeslissers in onze Grote Marketing Enquête: Wie is uw grootste marketingheld?

De namenwolk geeft prima inzicht in de marketingtoppers van 2014. KLM en Apple domineren, Heineken en Coolblue volgen en daarachter komt de rest:

Het tabelletje onder dit artikel bevestigt dat beeld. Zeer toepasselijk gaan de felicitaties dit jaar uit naar een krasse 95-jarige, met dank vooral aan de social media programma’s (KLM is de grootste Facebookadverteerder in de Benelux)- en ondanks alle tegenslag van de laatste tijd, (dreigende) ontslagen en die grote broer in Frankrijk...

De bijna eeuwige winnaar Apple is dus, zij het nipt, van de troon gestoten. Sleet zit er op de beeldvorming van Bol.com en Albert Heijn, en ook op het uit de lijst verdwenen Wehkamp.

Veel beter presteren Coolblue en de runner-ups van dit jaar die nog net niet rijp zijn voor de top 10: ALS, Uber, AirBnB, Tesla en Jumbo. 

Congres
Ieder jaar vragen Tijdschrift voor Marketing en Trendbox Nederlandse marketingbeslissers naar hun grootste kansen en uitdagingen voor het komende jaar. Dit jaar deelden meer dan 320 respondenten hun visie, met enkele zeer opmerkelijke uitkomsten. Lees de resultaten volgende maand in het decembernummer van Tijdschrift voor Marketing, of kom naar het  op 2 december. Abonnees op TvM, ook , hebben recht op een =6952">leuke korting. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie