Naked Wines, verleidelijke marketing zonder marketingbudget

Het klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Geen marketingbudget en toch binnen zeven maanden meer dan 40.000 betalende klanten. Het lukte Rowan Gormley in Engeland met zijn uitdagende wijnconcept: Naked Wines.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Naked Wines?
werd opgericht door vanuit de passie voor pure wijn. Het idee erachter is even simpel als geniaal. Als je naar de prijs van de gemiddelde fles wijn kijkt bestaat deze voor ongeveer € 0,50 uit wijn. De overige € 1,50 komt op conto van marketing. En dat is slecht nieuws voor de kleine wijnmakers. Want hoe goed hun wijn ook mag zijn. De grote wijnmerken betalen hen bijzonder weinig. Hier wilde Naked Wines verandering in brengen. Naked staat dus niet voor het naakt drinken van wijn, maar voor pure wijn zonder de opsmuk van marketing.

Wat maakt Naked Wines uniek?
is een online wijnmarkt voor kleine wijnboeren.
• Zij krijgen zo een eerlijke prijs voor hun product.
• De wijnen worden door de consument zelf geselecteerd.
• Zij mogen zelfs mede de prijs bepalen.
• Als je een wijnboer support dan krijg je zelfs tot 1/3 korting.
• Vandaag besteld is morgen in huis.
• En ben je als klant niet tevreden dan krijg je altijd je geld terug.

Naked Angels
Om toch aan marketing te doen, heeft Naked Wines de Naked Angels in het leven geroepen. De Angels zijn samen met de wijnboeren de ambassadeurs van hun favoriete wijn. Deze vorm van mond-tot-mondreclame vindt zowel zijn weg in de echte wereld als online via de verschillende waar Naked Wines een plek heeft verworven. Als wederdienst krijgen de Naked Angels gratis wijn en een Vip-behandeling.

Naked Chef
Om het verhaal rond te maken is Jamie Oliver gestart met verkoop van Naked Wines via zijn . “Ik kwam op reis geweldige wijnen tegen die ik thuis nergens kon kopen...”, legt Jamie uit “...Naked Wines heeft die wijn wel in het assortiment.”

Het klinkt allemaal fantastisch. Jamie Oliver die wijn aanraadt, online contact met de wijnmakers en korting bovendien. Jammer genoeg wordt de wijn nog niet in Nederland bezorgd. Maar goed, wel een inspirerend verhaal waar we enorm van kunnen leren.

Hieronder vind je nog een interview met Rowan Gormley. Door met de hand geschoten tijdens de in Londen. Cheers!

from on .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie