Met de fusie speelt het bureau in op de veranderende marketingbehoefte. Het effect van reclame wordt minder. Consumenten hebben bovendien steeds meer behoefte aan relevante content, terwijl traditionele journalistieke titels verdwijnen. ‘Slimme bedrijven anticiperen op deze trend door zelf uitgever te worden van relevante content’, zegt Matthijs Rutten, in 2010 de oprichter van Mediatic en commercieel directeur bij het nieuwe bureau.
Directeur van het fusiebedrijf is Dennis Mensink, oprichter van Functioneel Wit, dat onder andere BoerCroon, Fujitsu, Manpower Group, Accenture en EY als opdrachtgevers heeft.
Derde partner naast Rutten en Mensink is Jeroen Gunter, die voor de fusie de dagelijkse leiding had bij Mediatic.
Amsterdam en Deventer
Het nieuwe bureau is per direct verhuisd naar het INIT-gebouw aan de Czaar Peterstraat in Amsterdam. Mediatic zat al in Amsterdam. Het fusiebedrijf houdt ook een kantoor in Deventer, waar Functioneel Wit in 2008 is opgericht.
Bij het fusiebedrijf, dat een omzet heeft van circa één miljoen euro, zijn 12,5 fte’s werkzaam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!