Vorige week werden in New York en Sidney de Global Awards World’s Best Healthcare & Wellness Advertising bekend gemaakt. Veel bureaus wonnen in meerdere landen awards, maar er was geen award voor een Nederlands bureau.
De belangrijkste prijzen
McCann Health werd voor het derde jaar op een rij Agency Network of the Year. Het netwerk nam vijf Global Awards mee naar huis en 15 finalist certificaten. Bureaus die wonnen kwamen onder andere uit Australië, China, Japan, Singapore, Zuid-Afrika en Engeland.
Grey Group Singapore werd Global Healthcare Agency of the Year en kreeg ook de Grand Global Award/Healthcare voor ‘Move – Human Calligraphy’. Deze campagne voor GlaxoSmithKline/Panadol Joint is gericht op de Chinese bevolking. Het laat zien hoe een Chinese monnik met zijn bewegingen het Chinese teken ‘beweeg’ vormt. De campagne illustreerde daarmee het vermogen van het product om patiënten met chronische pijn in de gewrichten te helpen.
Ogilvy Healthworld Brazil kreeg de Grand Global Award/Wellness voor de ‘Tattoo Skin Cancer Check’-campagne voor klant Sol de Janeiro/Corporate. De campagne waarschuwde met behulp van tattoo-artiesten Braziliaanse jongeren voor het groeiende huidkankerprobleem. In samenwerking met A.C. Camargo, een gerespecteerd kanker instituut, werd een trainingsprogramma ontwikkeld om de tattoo artiesten te leren hoe ze huidproblemen kunnen onderscheiden. Daarnaast kreeg het bureau ook de Global Award voor ‘bald cartoons’ voor klant GRAACC.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!