Door Julian Stevense
De wereld verandert, de maatschappij verandert, organisaties veranderen en mensen veranderen. Hoe blijf je als marketeer overeind in deze turbulente tijden waarin zekerheden zijn weggevallen en iedereen zoekende is naar de oplossing die morgen al resultaat oplevert? Hoe ga je als marketeer om met al deze veranderingen? Hoe positioneer je jezelf als oplossing voor deze vraagstukken? En hoe overtuig je zowel jouw klanten als jouw collega’s hiervan, in een tijdperk waarin zakelijk en sociaal contact steeds afstandelijker wordt, budgetten gekort worden en de druk op korte termijn resultaat steeds hoger wordt?
In deze intensieve, ééndaagse masterclass, laten we zien hoe je als marketeer kunt inspelen op deze veranderingen. We staan stil bij de laatste marketingtrends en maatschappelijke ontwikkelingen. We laten zien welke essentiële rol marketing binnen de organisatie kan spelen, juist in deze turbulente tijden. We kijken naar het veranderende marketinglandschap en de kansen die er liggen om (korte termijn) rendement te realiseren. We laten zien hoe het merk je helpt om jezelf juist nu op relevante wijze te onderscheiden, mensen en organisaties te verbinden in dit afstandelijke tijdperk en tegelijkertijd loyaliteit te creëren.
Lees ook: Omgaan met verandering, waarom is dat voor marketeers zo moeilijk?
Tenslotte bekijken we hoe we onszelf in deze tijden als marketeer moeten positioneren, hoe we op persoonlijk niveau moeten omgaan met alle veranderingen en hoe we de mensen binnen en buiten de organisatie motiveren om het gewenste gedrag te vertonen dat leidt tot concreet resultaat. Tijdens deze Masterclass worden direct toepasbare tips gedeeld en ontvangen alle deelnemers een handig canvas waarmee ze zelf aan de slag kunnen gaan.
Marketing, merken en mensen
Tijdens de masterclass staan we uitvoerig stil bij de rol van marketing, merken en mensen in het veranderingsproces dat we op dit moment allemaal doorlopen. We kijken naar de actuele trends en ontwikkelingen, laten zien hoe je hier als marketeer het beste op kunt inspelen en hoe je daarmee het rendement van je marketinginspanningen kunt verhogen. We laten zien welke rol het merk speelt in deze tijden en hoe je jezelf op dit moment moet positioneren binnen de organisatie. En we staan stil bij de factor mens. Hoe houden we - in tijd van thuiswerken en lockdowns - iedereen betrokken bij het merk of de organisatie en hoe gaan we om met de veranderende behoeften binnen en buiten de organisatie?
Sprekers:
Henry Robben is hoogleraar Marketing aan Nyenrode Business Universiteit en mede-auteur van onder andere 'Marketing met ballen'. Op basis van zijn wetenschappelijke onderzoek en ervaring als adviseur begeleidt hij organisaties bij het ontwikkelen van hun marketing- of innovatiestrategie. Tijdens de masterclass gaat hij onder andere in op de negen bouwstenen voor het persoonlijke businessmodel van de marketeer.
Julian Stevense is consultant bij Brandgurus, docent Strategische Positionering aan Nyenrode Business Universiteit en auteur van ‘De perfecte positionering’. Julian laat mensen, merken en organisatie zien hoe zij een voorkeurspositie kunnen innemen bij hun doelgroep en begeleidt de bijbehorende gedragsverandering of cultuurtransformatie. Tijdens de masterclass laat Julian zien hoe je voorkeur kunt creëren voor de marketingafdeling of voor jezelf als marketeer en welke stappen je hiervoor moet zetten aan de hand van het veranderende canvas.
Wil jij ook relevant blijven en tegelijkertijd meer resultaat voor jezelf en de organisatie generen? Sta je open voor verandering in je denken en doen? En wil je niet op het reservebankje terechtkomen? Schrijf je dan in voor de Masterclass Marketing en Verandering.
Wanneer: 28 augustus
Hoe laat? Van 09:00 uur tot 17:00 uur
Waar: Capital C, Amsterdam.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!