RTL5 stabiliseerde haar marktaandeel van 5 pct. De andere HMG-zender, Veronica, presteerde ook matig. The Young One behaalde een marktaandeel van 7 pct, 1 pct meer dan in week 30, maar 1 pct minder dan in week 29. SBS6 en Net5 scoorden hetzelfde marktaandeel als vorige week, respectievelijk 11 en 4 pct. Fox8 behaalde maar liefst 6 pct marktaandeel, dankzij uitzending van voetbalwedstrijden in het kader van het Amsterdam Tournament. Samen waren de commerciële zenders vorige week goed voor een gemiddeld marktaandeel van 44 pct.
De publieke zenders behaalden samen een gemiddeld marktaandeel van 37 pct, 1 pct minder dan in week 30. Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op woensdagavond (21 pct), TV2 op dinsdagavond (19pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (14 pct). Dat blijkt uit het Continu Kijkonderzoek, dat in opdracht van NOS, Ster en IP door bureau Intomart wordt uitgevoerd.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!