Marktaandeel RTL4 blijft dalen

RTL4 blijft matig presteren. Was het marktaandeel van de boodschapperszender in week 30 nog 13 pct, vorige week is het marktaandeel van de HMG-zender naar het historische dieptepunt van 11 pct gedaald.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

RTL5 stabiliseerde haar marktaandeel van 5 pct. De andere HMG-zender, Veronica, presteerde ook matig. The Young One behaalde een marktaandeel van 7 pct, 1 pct meer dan in week 30, maar 1 pct minder dan in week 29. SBS6 en Net5 scoorden hetzelfde marktaandeel als vorige week, respectievelijk 11 en 4 pct. Fox8 behaalde maar liefst 6 pct marktaandeel, dankzij uitzending van voetbalwedstrijden in het kader van het Amsterdam Tournament. Samen waren de commerciële zenders vorige week goed voor een gemiddeld marktaandeel van 44 pct.

De publieke zenders behaalden samen een gemiddeld marktaandeel van 37 pct, 1 pct minder dan in week 30. Nederland 1 haalde het hoogste marktaandeel op woensdagavond (21 pct), TV2 op dinsdagavond (19pct) en Nederland 3 op zaterdagavond (14 pct). Dat blijkt uit het Continu Kijkonderzoek, dat in opdracht van NOS, Ster en IP door bureau Intomart wordt uitgevoerd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie