Margarinemerken op de tocht

De Van Dijk-groep en Koninklijke Brinkers Margarine-Fabrieken willen de margarineactiviteiten in Nederland samenvoegen. Het is daarbij de bedoeling dat binnen twee of drie jaar, in navolging van de grote concurrent Unilever, een aantal merken gaat verdwijnen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De meest bekende merken van Van Dijk zijn Sense en Gouda’s Glorie, van Koninklijke Brinkers zijn dat Wajang, Leeuwezegel en Mediterrane. Ontslagen door de samenvoeging worden niet verwacht.

Geel- en witvetten vertonen geen groei meer, verklaart commercieel directeur Eef Hofland van Van Dijk Food Products de krachtenbundeling. De productiecapaciteit in Lopik (Van Dijk) en Zeewolde (Brinkers) zijn hard nodig om de internationale plannen te realiseren: nummer twee te worden in de Europese markt van geel- en witvetten. In Maassluis zal de vestiging van Brinkers de deuren sluiten, net als Brinkers financieel uit de nieuwe combinatie moet verdwijnen. De naam blijft wel voortbestaan, bijvoorbeeld in de markt voor diepvriesgebak.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie