Ik weet niet wie reeds gehoord heeft van LittleBigPlanet , maar IJsfontein Interactive Communication in Amsterdam heeft een soortgelijk concept in 2008 bedacht voor Klokhuis waarmee kinderen zelf games kunnen maken. Het is echt een supercoole en eenvoudige engine waar je zelfs als 'groot kind' uren mee bezig kan zijn.
Ik sprak eigenaar Jan Willem Huisman vanochtend in verband met het onderzoek dat ik aan het doen ben voor mijn boek over Gaming & Branding en dit is wel zo'n bijzondere case dat ik iedereen wil aanraden eens te gaan kijken op de Klokhuis Gamestudio. Je moet je wel eerst even aanmelden, maar het is de moeite waard!
Een 100% verantwoord spel voor kinderen van alle leeftijden en wat mij betreft een prachtig voorbeeld hoe je op een relevante manier toegevoegde waarde kunt bieden aan je doelgroep en een verlengde merkbeleving kan geven in de huiskamer van de gebruiker. Consumenten zijn op zo´n manier uren met jouw merk bezig. Volgens Jan Willem en andere game specialisten is het de toekomst voor bedrijven om een eigen ´virtueel portaal´ op te zetten zodat consumenten op die manier door middel van rijke media als muziek, video en games de beste merkbeleving kunnen opsnuiven...
Laat me weten wat je hiervan vind!
Reacties:
Om te kunnen reageren, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.
Ja, ik wil lid wordenLog InOok een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!