Luchtvaartmaatschappijen scoren goed op internetprestaties

In een onderzoek naar de prestaties van Nederlandse, buitenlandse en webbased reisorganisaties op internet door online onderzoeksbureau Multiscope scoren de websites van webbased reisbureaus aanzienlijk lager dan verwacht. Luchtvaartmaatschappijen scoren daarentegen beter dan verwacht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Bijna 90 procent van de luchtvaartmaatschappijen biedt de mogelijkheid om online een vlucht te boeken. Bij 71 procent van deze maatschappijen is het boekingssysteem vrij toegankelijk. De rest biedt alleen toegang voor leden. Multiscope beoordeelde 95 sites van luchtvaartmaatschappijen, reisbureaus en touroperators in West-Europa op aspecten als interactiviteit, uiterlijk en gebruiksgemak. De helft van de reisbureaus en touroperators verkoopt hun producten en diensten online, terwijl bijna 90 procent van de luchtvaartmaatschappijen online actief is. Multiscope constateert dat slechts 28 procent van de reisbureaus en touroperators de mogelijkheid tot personalisatie van het boekingsproces biedt. Een gepersonaliseerd boekingsproces is juist één van de voordelen van online boeken. Vaste klanten hoeven dan niet steeds opnieuw allerlei formulieren in te vullen, maar kunnen met een wachtwoord volstaan. De luchtvaartmaatschappijen lijken dit beter te hebben begrepen want driekwart van hen biedt gepersonaliseerde toegang. Over webbased reisbureaus zijn de onderzoekers niet erg te spreken. De sites van de online reisbureaus zijn doorgaans in slechts één taal toegankelijk en worden naast reizen en vakanties vaak ook niet-relevante producten en diensten aangeboden waardoor een sites een rommelig karakter krijgen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie