De brancheorganisatie voor data-driven marketing DDMA gaat samenwerken met adviesbureau Lubbers De Jong. Het doel is om de naamsbekendheid te vergoten van DDMA's Data Academie en marketeers bewust te maken van het belang van goede datakennis.
Kennistekort
De Data Academie biedt cursussen over de inzet van data voor marketing. De Academie is opgericht om het kennistekort van marketeers over het toepassen van data te dichten. Big data biedt het bedrijfsleven enorme economische kansen, maar die worden door een gebrek aan kennis worden deze kansen onvoldoende benut, aldus DDMA
Betere adviezen en campagnes
Monique Rutten, strateeg bij DDMA, is blij met het inschakelen van Lubbers De Jong en de aandacht voor big data: 'Onze leden zien het belang van data, maar merken ook dat zij niet altijd de benodigde kennis in huis hebben om er effectief mee om te gaan. Anno 2015 moeten marketeers inzien dat de informatie die data biedt ze helpt betere adviezen, concepten en campagnes te ontwikkelen. Het is hoog tijd dat de datavrezende marketeer de kansen van data omarmt.'
De DDMA, de brancheorganisatie voor data-driven marketing met 275 leden variërend van War Child tot Heineken, van Relay42 tot Sanoma.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!