Premium

Lokale initiatieven en topmerken in flagshipstore Perry

Nog een paar dagen aftellen tot de opening van deze nieuwe winkel in de hoofdstedelijke Kalverstraat.

150 jaar

Om precies te zijn opent Perry op 3 december de nieuwe flagshipstore. De vestiging is op dezelfde locatie als de eerste Perry-winkel die 150 jaar geleden werd geopend. Het assortiment is een combinatie van grote merken als Nike en Adidas, maar er is ook ruimte voor lokale initiatieven.

Wij spraken met marketing director Bote Galema van Perry over de nieuwe flagshipstore: een kroonjuweel van de sportwinkelketen die ook nog eens energiezuinig functioneert. ‘Zowel de airco’s als cv’s worden volledig vernieuwd en het pand zal ook extra worden geïsoleerd.’


De winkel wordt letterlijk groen gekleurd door de zogenaamde &;greenwall&;. 

Exclusief

Het assortiment van de flagshipstore bestaat uit exclusieve collecties van grote merken. ‘Er zullen limited editions in de schappen liggen in de Kalverstraat. Denk aan de speciale collecties van O’Neill, maar ook aan de samenwerkingen tussen merken en artiesten, zoals Puma en Rihanna’, aldus Galema.

Daarnaast heeft de sportwinkelketen ook hulp gekregen van grote merken. Nike heeft bijvoorbeeld een marktonderzoek naar de tien grootste Europese steden met Perry gedeeld. ‘We hebben ook reisjes georganiseerd naar andere Europese steden om de beste retailers te bezoeken. Zo zijn we in Londen geweest om bij Nike achter de schermen te kijken.’

Amsterdams

Perry focust zich niet alleen op de grote merken: ook lokale initiatieven komen aan bod. ‘Er is een idee voor een boekencorner in samenwerking met een Amsterdamse boekwinkel. Verder zal tijdens het openingsweekend samen met het Amsterdamse concept de Föhnkamer een zogenaamde braids bar worden opgezet.’

Hier kunnen dames bij hun aankoop hun haar gratis laten vlechten naar de laatste trends. ‘De aandacht voor dit soort lokale initiatieven is dan ook een verbreding van het assortiment die aansluit bij een sportieve levensstijl’, zegt Galema tot slot. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie