Er wordt weer flink in zendtijd geïnvesteerd tijdens de grote finale van het American Football tussen de New England Patriots en de Seattle Seahawks. Een commercial laten zien tijdens de Super Bowl XLIX trekt een nationaal publiek aan van 100 miljoen kijkers. Daarvoor moet wel een dikke portemonnee getrokken worden: adverteerders tellen zo'n 4,5 miljoen dollar neer voor dertig seconden zendtijd.
Zoals elk jaar zien we in 2015 weer veel vrouwen, auto's en celebrities. Hieronder een voorproefje van twintig commercials en teasers die maandagnacht te zien zijn.
T-Mobile
Bureau: L.A.
Kim Kardashian vraagt aandacht voor dataverspilling zodat mensen op de hoogte kunnen blijven van haar social media pagina's.
#KimsDataStash | T-Mobile Commercial
BMW
Bureau: Kirshenbaum Bond Senecal + Partners
Een commercial met Bryant Gumbel en Katie Couric. De commercial van BMW blikt terug op een beroemde clip van de 'Today Show' waarin het koppel onwetend spreekt over het internet: 'What is "internet" anyway? Do you write to it like mail?'
Bud Light
Bureau: Energy BBDO
Het biermerk organiseert real life Pacman.
Kia
Bureau: David & Goliath
No More
Bureau: Grey
Een commercial van zestig seconde over huiselijk geweld. De National Football League heeft zendtijd en productie gedoneerd voor het spotje.
Coca-Cola
Bureau: Wieden & Kennedy
Coca-Cola zal de officiële commercial pas tijdens de wedstrijd laten zien, maar laat online al een paar teasers los, waaronder deze video met Kid President.
Coca-Cola and Kid President #MakeItHappy for the Big Game
Newcastle Brown Ale
Bureau: Droga5
Deze commercial van Newcastle waarin maar liefst 37 merken worden genoemd, is een van de vele regionale Super Bowl-commercials en wordt dus niet in heel Amerika uitgezonden.
Nissan
Bureau: TBWA\Chiat\Day
Het automerk laat ons tot de wedstrijd wachten op de echte commercial, maar tot dan toont Nissan zeven teasers met youtubers (waaronder Roman Atwood, 5 miljoen abonnees) voor de campagne 'With Dad'.
Carl's Jr.
Bureau: Los Angeles
Deze commercial met een bijna naakte blondine heeft al veel stof op doen waaien. Ook dit is een regionale commercial.
Snickers
Bureau: BBDO New York
De commercial met acteur Danny Trejo gaat door op de campagne 'You're not you when you're hungry'.
Toyota
Bureau: Saatchi & Saatchi
Een commercial van zestig seconde met paralympisch atleet en actrice Amy Purdy, Muhammed Ali en NFL-spelers Kurt Warner, LaVar Arrington en Fred Jackson.
Skittles
Bureau: DDB Chicago
Lexus
Bureau: Walton Isaacson
Lexus NX 'Make Some Noise'
Mercedes-Benz
Bureau: Merkley + Partners
GoDaddy
Bureau: Barton F. Graf 9000
Victoria's Secret
Het lingeriemerk laat een commercial zien van 30 seconde die hoort bij de Valentijns-campagne.
En online werd onderstaande commercial gelanceerd:
WeatherTech
Bureau: Pinnacle Advertising
Nationwide
De commercial met Mindy Kaling gaat over mensen die zich onzichtbaar voelen voor merken (behalve voor Nationwide natuurlijk).
Wix.com
Dit is de online versie van de allereerste Super Bowl-commercial voor het techbedrijf.
Wix.com Big Game Commercial | Wix’s #ItsThatEasy Big Game Campaign
Dove
De commercial is onderdeel van de campagne #RealStrenght van Dove Men+Care.
#RealStrength l Dove Men+Care
De Super Bowl begint in de nacht van zondag op maandag rond 00:30 uur Nederlandse tijd.