Lekker sociaal 49, over Stories op YouTube, een spotlight op je Insta Stories en alle kinderen op Facebook

Contentmarketingbureau Blauw Gras praat je bij! Deze week over bedrijven op Instagram, het gigantische succes van de Bitcoin en Stories 3.0.

Kijken, kijken, niet kopen

Er zijn maar liefst 25 miljoen bedrijven vertegenwoordigd op Instagram! In juli waren dat er nog maar 15 miljoen, dus in de afgelopen periode is dat aantal flink gestegen. En niet zo gek ook, want tachtig procent van de circa 500 miljoen dagelijkse gebruikers volgt één of meer bedrijven. Goed dus om zichtbaar te zijn op Instagram! Ook adverteerders snappen dit, daar zijn er namelijk op dit moment 2 miljoen van op Instagram.

Wat opvalt is dat de helft van de bedrijven op Instagram niet verwijst naar een eigen website, maar alle informatie op Instagram zelf weergeeft. Gemiste kans, of juist slim om Instagram als op zichzelf staand onderdeel te zien?

Stories 3.0 op YouTube

Stories zijn niet meer weg te denken in de social wereld. Begonnen bij Snapchat, daarna omarmd door Instagram en Facebook, en nu dus ook door YouTube. Op hun blog maken ze bekend binnenkort te gaan testen met Reels, een format waarmee je makkelijk video’s van 30 seconden kunt plaatsen. Inclusief de bekende filters, muziek, tekst en stickers! Belangrijk verschil is dat de video’s niet na 1 dag verdwijnen, en dat kijkers een ‘duimpje’ kunnen geven. Dit duimpje kan net zoals bij gewone video’s omhoog of omlaag gegeven worden, wat zorgt voor een manier om te engageren met deze content. Reels wordt nu getest onder een handvol YouTubers, we zijn benieuwd!

Kids op Facebook

Is social media veilig genoeg voor kinderen? Dat vragen veel ouders zich af. Om dit probleem weg te nemen heeft Facebook een platform speciaal voor kinderen onder de dertien jaar oud ontwikkeld. Ouders kunnen de app downloaden op de telefoon van hun kind, een account aanmaken en vervolgens kiezen met welke vrienden ze contact mogen hebben. Het kind kan vervolgens alleen naar die vrienden berichten of video’s sturen. De kinderen hoeven zich overigens niet in te schrijven voor Facebook en geen telefoonnummer te hebben.

Zet je Stories in de spotlight

In een vorige blog vertelden we al dat er een soort archief zou komen, speciaal voor je Insta Stories. Nu blijkt dat Instagram zelfs nog een stap verder gaat en een speciale plek maakt waar je jouw favoriete Stories kunt highlighten, ook al zijn ze eigenlijk al verdwenen. Stories Highlights zijn collecties van Stories die in een nieuwe horizontale balk aan de bovenkant van je profiel worden weergegeven. Hier kun je je Stories clusteren en een naam geven, zodat ze op thema gesorteerd worden. Instagram geeft zelf aan dat het een nieuwe manier is om jezelf uit te drukken, omdat het tijdelijke karakter van Stories op deze manier beperkt wordt. De functie wordt vandaag uitgerold, dus hou je Instagram in de gaten!

Het houdt niet op, niet vanzelf

Newsflash: Bitcoin stijgt boven de 15.000 dollar grens! De koers van de cryptovaluta breekt record na record. Op 12 oktober ging de koers door de grens van 5000 dollar heen, en vorige week was dit al gestegen tot 10.000 dollar. Amper een week later schiet de koers dus door de 15.000 dollar heen, ondanks de tegenslag die ze diezelfde ochtend hebben gehad. NiceHash, een marktplaats voor virtuele munten, werd namelijk gehackt. Hierbij zijn er bitcoincodes door hackers buitgemaakt, de precieze hoeveelheid is nog niet bekend. Dit heeft blijkbaar geen invloed gehad op het vertrouwen van investeerders!

Ga lekker genieten van het mooie weer (ahum), want je bent weer helemaal op de hoogte van al het social news!

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketingbureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie