De Consumentenbond vindt dat De Nederlandsche Bank (DNB) tot nu toe te weinig informatie heeft verschaft aan consumenten. Daarom heeft de bond in een brief gevraagd om meer informatie te geven over de risico's. DNB liet weten de brief te hebben ontvangen. “Wij bereiden een antwoord voor”, aldus een zegsman. Volgens de toezichthouder hoeven klanten zich geen zorgen te maken over ABN Amro. “Het is een solide bank die goed draait. De autoriteiten volgen de ontwikkelingen met grote nauwlettendheid en beschikken over wettelijke mogelijkheden om zonodig in te grijpen”, aldus de woordvoerder.
Minister Bos van Financiën zei dinsdag dat klanten van ABN Amro zich geen zorgen hoeven te maken over hun spaarcenten en andere producten, omdat het ministerie en DNB toezicht houden. Bos deed zijn uitspraken in Brussel, waar de ministers van Financiën van landen in de eurozone vergaderen.
De consumentenorganisatie Peace riep dinsdag rekeninghouders van ABN Amro op zich te organiseren. De club wil dat belangen van rekeninghouders, personeel en samenleving voorop staan bij de toekomst van ABN Amro. Rekeninghouders kunnen een brief ondertekenen, waarin ze hun verontwaardiging uitspreken over de ‘aandeelhoudersmacht’. (ANP)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!