Desmond Tutu
Justdiggit vindt dat grootschalige acties met betrekking tot klimaatproblemen uitblijven. Daarom is de campagne Juststopit in het leven geroepen. De campagne is zichtbaar op mediaschermen in Marrakesh (locatie van de klimaattop die nu plaatsvindt), Nederland en Engeland, via de website van Juststopit, social media en influencers.
‘We staan voor één van de grootste uitdagen ooit: de aarde droogt uit’, zegt Nobelprijswinnaar en Justdiggit-ambassadeur en -beschermheer Desmond Tutu. ‘We moeten dit proces omkeren zolang het nog kan. Gelukkig komt de oplossing uit de hemel vallen: regen. Met regenwater kunnen we onze aarde weer groener maken. Doe mee met de ‘Groene Revolutie’.’
De campagne
Het doel is om aan te zetten tot actie, zo moeten wereldleiders op de klimaattop zich realiseren dat er concreet iets moet gebeuren. Verschillende ambassadeurs worden hiervoor gebruikt, zoals Desmond Tutu, RTL-weerpresentatoren Reinier van den Berg en Amara Onwuka, André Kuipers en presentatrice Floortje Dessing. Via actiesite Juststopit kunnen mensen op social media laten zien dat zij ook klaar zijn met het gepraat. Via de website kan de tijd met een ‘stop-knop’ stil worden gezet. Deze tijd wordt de persoonlijke content voor social media.
De campagne draait nog tot 18 november digitaal dankzij onder meer blowUP media, Kinetic, Ngage Media, Exterion Media, Schiphol Media en JCDecaux.
Credits
Initiator: Justdiggit
Mede-initiator & (inter)nationaal billboards: BlowUp Media Benelux
Concepting en design: Lama Lama
Influencers strategy: IMA
Digital screens exposure Nederland: Kinetic, Ngage Media, Exterion Media, Schiphol Media, JCDecaux
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!