In het trendonderzoek Private Label and National Brands: Paving the Path for Growth Together is te lezen dat in 2013 de marktaandelen van zowel huismerken als A-merken niet echt zijn veranderd. Volgens de onderzoekers kijken consumenten nog steeds naar lage prijzen, maar dat geldt niet voor ieder product. Ze willen, meer dan ooit, waar voor hun geld. En dat biedt kansen voor marketeers.
Fabrikanten en retailers moeten meer samenwerken om een uitgebalanceerd assortiment aan te kunnen bieden aan consumenten, van zowel A-als huismerken, aldus IRI.
Volgens IRI moeten de marketeers van zowel fabrikanten als retailers kijken hoe ze het beste hun prijs- en promotiestrategieen kunnen versterken.
IRI stelt dat de omzet zal groeien als A- en huismerken op strategisch niveau gaan samenwerken, dat wil zeggen als ze de juiste producten op de juiste plek, op het juiste moment gaan aanbieden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!