Was het bedoeld om Poetin te tarten? Het was in ieder geval geen toeval dat de nieuwe Chevrolet-campagne #TheNew waarin homestellen figureren tijdens de openingsceremonie van de Olympische Spelen op NBC werd uitgezonden.
Het is een behoorlijke statement van Chevrolet in het conservatieve Amerika. 'While what it means to be a family hasn't changed, what a family looks like, has', zo luidt de voice-over. In de eerste commercial worden gezinnen van verschillende samenstellingen in beeld gebracht.
Commonwealth, het reclamebureau, vond hen via social media.
The New Us: Traverse -- #TheNew | Chevrolet
In een tweede spot is een huwelijk van een homostel te zien en de Amerikaanse wetenschapper Jack Andraka, van wie bekend is dat hij homo is. De commercials sluiten af met de pay-off: 'Find new roads'.
Een woordvoerder zegt tegen AdAge: 'Chevrolet is altijd een 'inclusive' en authentiek merk geweest. We vieren alle de diversiteit van Chevrolet-klanten, door te focussen op echte momenten van echte families.'
Opening Ceremony - #TheNew | Chevrolet
Lees alles over sponsoring, activatie en merken rodom de spelen in het Dossier Olympische Winterspelen Sotsji.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!