Premium

Hak lanceert bord met 5 wetenschappelijke nudges om kids meer groente te laten eten

ADFORMATIE CONNECTS DAILY || Nicole Freid (Hak): 'Strijd en gedoe aan tafel is niet effectief om kids meer groente te laten eten.'

Linksonder met de klok mee: Nicole Freid (Hak), Leendert de Ronde (DDB Unlimited, Luuk Simonse (idem), Roderick Mirande (Adformatie)

De missie van groentebedrijf Hak is om het aandeel groente op het Nederlandse bord te vergroten. Ouders van jonge kinderen weten dat het niet altijd eenvoudig is om de groenten 'naar binnen te krijgen'. Nicole Freid, directeur marketing bij Hak weet uit eigen ervaring én uit onderzoek dat strijd en gedoe aan tafel daar géén positieve bijdrage aan leveren.

De illusie in beeld gebracht
De illusie in beeld gebracht

Wetenschappelijke inzichten

Het bureau van Hak, DDB Unlimited, kreeg de opdracht om daar iets op te verzinnen. Art director Luuk Simonse en creative Leendert de Ronde kwamen met een op wetenschappelijke inzichten gebaseerde oplossing: 'Het helpende bord'.

Meer of minder doperwten?
Meer of minder doperwten?

Out of the box denken

In een videogesprek van een half uur nemen Freid, Simonse en De Ronde ons mee in de overwegingen en beslissingen rond dit 'out-of-the-box-project'.

Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. Als de video niet start, klik hier.

Het Helpende Bord van Hak

Uitgebreide uitlegvideo

Hak: ' Dit ‘intelligente’ bord kan kinderen (in de leeftijd van 4 t/m 8 jaar) helpen onbewust meer groenten te eten, en daarmee de basis leggen voor een gezond eetpatroon.' Zie video hieronder voor een uitgebreide uitleg over hoe het bord werkt.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie