De missie van groentebedrijf Hak is om het aandeel groente op het Nederlandse bord te vergroten. Ouders van jonge kinderen weten dat het niet altijd eenvoudig is om de groenten 'naar binnen te krijgen'. Nicole Freid, directeur marketing bij Hak weet uit eigen ervaring én uit onderzoek dat strijd en gedoe aan tafel daar géén positieve bijdrage aan leveren.
Wetenschappelijke inzichten
Het bureau van Hak, DDB Unlimited, kreeg de opdracht om daar iets op te verzinnen. Art director Luuk Simonse en creative Leendert de Ronde kwamen met een op wetenschappelijke inzichten gebaseerde oplossing: 'Het helpende bord'.
Out of the box denken
In een videogesprek van een half uur nemen Freid, Simonse en De Ronde ons mee in de overwegingen en beslissingen rond dit 'out-of-the-box-project'.
Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. Als de video niet start, klik hier.
Uitgebreide uitlegvideo
Hak: ' Dit ‘intelligente’ bord kan kinderen (in de leeftijd van 4 t/m 8 jaar) helpen onbewust meer groenten te eten, en daarmee de basis leggen voor een gezond eetpatroon.' Zie video hieronder voor een uitgebreide uitleg over hoe het bord werkt.