De toetjes van Mona Boordevol zijn de grootste introductie van 2005 in de Nederlandse supermarkten.
Dit blijkt uit de Intro-Top 20, een onderzoek van IRI Nederland, dat vandaag gepubliceerd wordt in het vakblad Foodmagazine.
Van alle nieuwe producten in de supermarkt heeft de Nederlandse consument het meeste geld uitgegeven aan de yoghurt, fruitshakes, ijs en hangop die Mona onder de naam Boordevol op de markt heeft gebracht.
Twee andere grote introducties zijn de groente/fruitsappen van Knorr Vie en de Vla- en Yoghurtflip van Campina. De producten van Mona Boordevol zijn goed voor een gemiddelde weekomzet van ? 350.000.
Het lijkt erop dat fabrikanten weer meer investeren dan in het jaar 2004, meldt IRI.
De introducties leveren in elk geval dit jaar een wat hogere omzet op. De tien grootste introducties van 2005 zetten samen gemiddeld anderhalf miljoen euro om per week. In 2004 kwamen de beste tien net tot één miljoen euro.
'Het meest opvallend aan de Intro Top 20 over 2005 is wel de nadrukkelijke positie van de grote fabrikantennamen', constateert Ronald Laureijsen, Business Insights Director van IRI Nederland. 'Het zijn de grote bedrijven die zich als eerste weer tot innovaties hebben gericht.'
Vier grote concerns (Campina, Unilever, Heineken en Friesland Foods) zijn goed voor de negen beste introducties.
De beste introducties van 2005:
1. Mona Boordevol
2. Knorr Vie
3. Campina Vlaflip & Yoghurtflip
4. Becel Pro-Active drinkyoghurt
5. Valess
6. Heineken Tapvat
7. Appelsientje Mild
8. Heineken Cool Can
9. Frico Halfvoller
10. Calgonit 4 in 1
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!