Ze doet dat op een manier die kenmerkend is voor creatieve ontwerpers: visueel, vaak via infographics, onderzoekend en vragen stellend.
‘Met zichtbaar plezier visualiseert ze de verschillen tussen een appel en een marsreep, de houdbaarheidsdatum van allerlei verse en verpakte producten enzovoort. Een boek om je over te verbazen en vol visuele verhalen die je wil doorvertellen’, aldus de uitgever.
Het boek is geen receptenboek of een boek met geboden en verboden op het gebied van eten. Wat Timmerman fascineert is de enorme overvloed van eten die ons overal omringd. En het feit dat we in plaats van op zoek te moeten gaan naar eten, we er tegenwoordig vooral vanaf moeten blijven of in ieder geval bewustere keuzes willen maken: ‘Door de meetbare kant van onze voeding en ons eetgedrag te onderzoeken, geeft de auteur verassende inzichten in onze vaak absurde omgang met eten. Een voorbeeld is de hoeveelheid eetgelegenheden in een straal van 500 meter in een grote provincieplaats in Nederland. Timmerman heeft het uitgezocht en dat zijn er 208. Onvoorstelbaar!’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!