Gemeentes gaan op mijnoverheid.nl communiceren met burgers

De gemeentes Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Meppel en Zoetermeer beginnen met digitale communicatie naar inwoners door middel van de Berichtenbox op mijnoverheid.nl.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Burgers moeten daarvoor inloggen met hun DigiD. Het gaat dan bijvoorbeeld om een herinnering voor het aanvragen van een nieuw paspoort, de status van een kapvergunning over de registratie bij de gemeente.

De Belastingdienst, de RDW, de Sociale Verzekeringsbank en het UWV maken al langer gebruik van de .

De overheid wil dat burgers zoveel mogelijk digitaal met de overheid communiceren; de doelstelling is dat in 2017 alle overheidscommunicatie digitaal kan verlopen en dat dat voor het grootste deel ook gebeurt.

‘Niet-digitale alternatieven’

Opvallend is dat de overheid in een verklaring stelt dat er voor burgers die liever niet via internet communiceren, ‘niet-digitale alternatieven’ blijven bestaan. Eerder zei de overheid nog dat iedereen digitaal zou moeten communiceren met de overheid en dat wie dat niet kan computerhulp moet kunnen krijgen.

Overigens gaat in juni een proef van start met , dat het huidige DigiD zal vervangen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie