Voor iedere minister en staatssecretaris is daartoe een aparte pagina ingericht. De website is bedoeld om burgers, bedrijven en maatschappelijke organisaties een stem te geven en de bewindslieden inzicht te geven in wat er speelt bij deze groepen en organisaties.
Het initiatief maakt deel uit van de 100 dagen missie. Het kabinet heeft 100 dagen uitgetrokken om zich te oriënteren alvorens hun beleid aan de Tweede Kamer te presenteren en hun begrotingen te maken. Uiteraard kunnen ze in die periode niet alle 16 miljoen Nederlanders en alle groepen en organisaties in Nederland spreken. Met de website www.geachteminister.nl moet fungeren als een direct kanaal voor burgers, bedrijven en organisaties om hun reactie op de regeringsvoornemens kenbaar te maken.
De ministeries worden via een brief geïnformeerd over het bestaan van de site. Zij kunnen de geplaatste opmerkingen of suggesties mee nemen in hun beleid en beleidskeuzen. Maar de overheid biedt geen garantie dat zij dat ook daadwerkelijk zullen doen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!